Skov- og naturplejer

Med speciale skov- og naturplejer kan du både vælge at arbejde med produktionsskovbrug og med naturpleje i bredere forstand

Du deltager i alle produktionens faser fra anlæg af bevoksninger og plantning af skov til høst af juletræer eller fældning af træer med motorsav. Du arbejder også med at pleje naturen og sikre plante- og dyrelivet, for eksempel ved at pleje forskellige bevoksninger, vådområder og vandløb.  Du deltager også i udarbejdelse af naturplaner og lærer at foretage naturgenopretning.

Skov- og naturplejer er for dig, der har lyst til at få indflydelse på skovens og naturens udseende i fremtiden, når du planter, plejer og fælder træer og foretager naturpleje.

Marius er i lære som skov- og naturplejer:

Fag på Skov- og naturplejerspecialet

Oplæringsmål for uddannelsen

Da uddannelsen veksler mellem skole og oplæring, er der lige som på skoledelene sat nogle faste mål, som du skal nå igennem i oplæringen.
Du kan finde oplæringsmålene i oplæringserklæringerne her