Arborist

Arboristen arbejder i og omkring det enkelte træ og ofte højt oppe. Uddannelsen og arbejdet er rettet mod at pleje træer i by, park og have, så de holder sig sunde og lever længe. Du opnår viden og praktiske færdigheder omkring etablering og pleje og du lærer også at vurdere hvornår dårlige træer skal fjernes og hvordan det gøres sikkert.

Mød Victor, som er i lære som arborist:

Hvad kommer du til at lære om?

Under uddannelsen lærer du om og arbejder med; plantevalg, plantning, beskæring, sikker og ergonomisk klatring i træerne, nedfiring af grene, sikkert og effektivt arbejde med mindre maskiner og brug af lift.

På uddannelsen fremmes dine evner til hurtigt at træffe beslutninger og finde løsninger i tæt kontakt med kunder.

Som arborist er det derfor godt, at du:

• er glad for træer fra rod til top
  • har glæden ved praktisk arbejde i alt slags vejr
  • er klar til fysiske og psykiske udfordringer – også i højden
  • er interesseret i at holde dig fagligt opdateret

Der vil være stor mulighed for at arbejde i et internationalt miljø efter uddannelsen.

Fag på Arboristspecialet

Oplæringsmål for uddannelsen

Da uddannelsen veksler mellem skole og oplæring, er der lige som på skoledelene sat nogle faste mål, som du skal nå igennem i oplæringen.
Du kan finde oplæringsmålene i oplæringserklæringerne her