Studieliv og bolig på Skovskolen

Som skov- og naturteknikerelev har du mulighed for at bo på skolehjem under skoledele og oplæringsdele både på Skovskolen Djursland og Skovskolen Nødebo

Der er tradition for at bo på Skovskolen under skoleophold. Det skaber nemlig nogle helt særlige relationer at bo sammen, imens man uddanner sig. Relationer, som varer ved og bliver betydningsfulde, både helt personligt og i den branche, som Skovskolens uddannelser retter sig mod. Du bliver en del af et alsidigt fællesskab, hvor der også bor studerende fra Skovskolens videregående uddannelser.

På Skovskolen er du ikke den eneste med interesse for udelivet! Der er gode muligheder for at dyrke fritidsaktiviteter, hvis du er til for eksempel jagt, lystfiskeri, kano, kajak, spejder, mountainbike, løb eller fodbold. Bålhygge på Skovskolen Eldrupgård

Vi arrangerer også aktiviteter som f.eks. figurskæring og andet, som elever og studerende foreslår. Jo mere du som elev deltager i aktiviteterne, jo mere liv bliver der på skolehjemmet.

Kortspil i dagligstuen på Skovskolen Eldrupgård

Skovskolen i Nødebo ligger 8 km fra Hillerød Station, og bus nr. 307 kører til døren. Undervisningen starter og slutter altid, så det passer med bussen. Fra Hillerød er der tog videre til København, Helsingør, Gilleleje og Hundested.

Busstoppestedet ved Skovskolen i Nødebo

Skovskolen Djursland ved Auning er nemmest at komme til i bil - det tager under en time fra Århus. Mange vælger at organisere samkørsel.

Med offentlig transport er der flere muligheder:

• Fra Aarhus er det nemmeste at tage letbanen til Ryomgård Station og bus 214 til Grenåvej/Pindstrupvej.
  • Fra Randers er det nemmest at tage bus 212 eller bus 214 til Grenåvej/Pindstrupvej.

Fra busstoppestedet Grenåvej/Pindstrupvej er der 3 km til fods. Mange af vores studerende vælger at have cykel til det sidste stykke.

Alle elevværelser er som udgangspunkt dobbeltværelser. Der er dog mulighed for enkeltværelser i særlige tilfælde.Værelse på Skovskolen Eldrupgård

Værelserne er møbleret og med adgang til fælles toilet og bad samt fælles opholdsrum og køkken. Værelserne er udstyret med seng, bord, lampe, stol og skab til hver enkelt elev. Du skal selv medbringe sengelinned og håndklæder. Der er trådløst internet adgang.

Når du bor på Skovskolen, får du morgenmad, formiddagskaffe, frokost, eftermiddagskaffe og aftensmad. Tidspunkter for og udvalg af mad kan variere, alt efter hvilken afdeling du bor på.

Skovskolens Spisehus Nødebo.

Skovskolens Spisehus Djursland.

Elever, der går på en uddannelse, hvor nærmeste uddannelsesinstitution ligger mere end 5 kvarters transport fra bopælen, har ret til en skolehjemsplads. Det er gratis at bo på Skovskolen under skoledelen. Bor du på Skovskolen under en skoleoplæringsdel, koster det 612 kr. om ugen.

• Vi forventer, at du holder og afleverer dit værelse rent og ryddeligt, og at du tømmer skraldespanden ved afrejse. Vi forventer også, at du deltager, så vores fællesarealer altid fremstår rene og ryddelige.
  • Du bør tegne en forsikring, der dækker dine ejendele, da Skovskolen ikke har mulighed for at tilbyde forsikring.
  • På grund af brandfare er det forbudt at opbevare benzin og motorsave i kælderen og på værelserne.
  • Der må ikke opbevares store musikanlæg på værelserne.
  • Der skal være ro på fællesarealerne kl. 22.
  • Værelserne er standardindrettede, så derfor må du ikke medbringe egne møbler, men du skal medbringe sengelinned og håndklæder.
  • Der må ikke holdes hund eller andre husdyr på værelset eller på Skovskolens areal.

Værelset forlades senest kl. 09.00 på afrejsedagen, og nøglen afleveres til Irene Nielsen på Skovskolen Nødebo eller Hanne Laursen på Skovskolen Djursland.

Hvis du har spørgsmål om skolehjem, tilmelding, økonomi eller lignende skal du kontakte:
Dorthe Jeppesen
Mail: dj@ign.ku.dk