2. februar 2023

Bæredygtighed i grøn praksis (enkeltfag)

Bæredygtighed i grøn praksis handler om, hvordan vi udvikler den grønne sektor i en mere bæredygtig retning. Gennem ’best practice’ og nyeste viden præsenterer kurset ’state of the art’ indenfor grøn praksis og giver dig kompetencer til at bidrage til en bæredygtig udvikling af den grønne sektor.

Bæredygtighed

Kurset er en del af et af de obligatoriske moduler på parkdiplom. Som enkeltfagskursist deltager du i den halvdel af modulet, som handler om bæredygtighed i den grønne sektor.

Har du aldrig arbejdet med bæredygtighed i din organisation eller virksomhed før, så er modulet et godt sted at starte for at få lagt et solidt fundament for arbejdet. Hvis din organisation eller virksomhed allerede ér i gang, kan du finde yderligere inspiration i både sektorrelevante oplæg og de fælles drøftelser på modulet.

Dette modul er for dig der:

For enkeltfagskursister er undervisningen fordelt på 2 kursusgange á 2 dage.

For diplomstuderende er undervisningen fordelt på 3 kursusgange, svarende til 275 studiearbejdstimer og et pensum på ca. 850 sider. I modulet indgår projektarbejde med vejledning og afsluttende projekteksamen. Modulet er på 10 ECTS.

Modulet udbydes med mulighed for internat på Skovskolen i Nødebo.

Vi forventer at udbyde modulet første gang i efteråret 2023, datoer er på vej og tilmeldingen er åben. Kontakt evt. studieleder Christine Nuppenau på cn@ign.ku.dk, hvis du er interesseret i modulet.