Studiemiljø

Hvert modul består af undervisningsblokke på 2-3 dage. Her møder du andre fra den grønne sektor med samme interessefelt. Det giver rig mulighed for gode diskussioner og for at udbygge dit netværk.

Ekskursion til slotshaven i Hillerød

På de valgfri moduler er ekskursioner til grønne anlæg en integreret del af undervisningen. Du ser eksempler på problemer og løsninger og møder lokale fagfolk.

Undervisningen foregår på Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning på Frederiksberg Campus med Universitetshaverne eller på Skovskolen i Nødebo. Skovskolen ligger midt i naturen ved Gribskov og tæt på Esrum sø. Du kan overnatte på skolen, og lige uden for døren er der rige muligheder for friluftsliv, f.eks. en gå- eller løbetur, når undervisningen er slut. Der er bus til og fra Hillerød hver time.

Se også, hvad tre tidligere studerende fortæller om Parkdiplomuddannelsen