Billede af bygninger og miljø på Skovskolen

Studiemiljøet på Skovskolen

Skovskolen ligger smukt placeret i Nødebo i udkanten af Grib Skov og ned til Esrum Sø og har optimale udendørs faciliteter til friluftsvejlederuddannelsen

Nærområderne anvendes ofte ifm. undervisningen – også den teoretiske. Skovskolen har en stor grejbank, som betyder, at du kun behøver anskaffe personligt udstyr så som sovepose, liggeunderlag, rygsæk etc.

Som studerende på friluftsvejlederuddannelsen kan du bruge Skovskolens faciliteter og grejbank. Vejlederuddannelsen har ligeledes medlemskab i bl.a Københavns Studenter Idræt, KSI, ift. undervisning af praktikgrupper samt opbevaring af udstyr i Københavns Havn.

Hele friluftsvejlederuddannelsen er organiseret under Skovskolen, Københavns Universitet i et miljø, hvor naturformidling, læring i udemiljøer, friluftsliv og friluftsfaciliteter er i fokus. Mange af de undervisere, du møder på uddannelsen, er ansat her og har derfor en bred daglig tilgang til feltet friluftsliv både forskning, udviklingsprojekter og uddannelse. I tilknytning hertil er ansat et antal timelærere, som har særlige specialer indenfor fx kano, kajak, bushcraft, vinterfjeld eller klatring. Alle undervisere er meget kompetente friluftsfagligt og pædagogisk og har forskellige faglige baggrunde, der gør, at du som studerende møder en alsidig underviserstab.

Mød dine undervisere på Friluftsvejlederuddannelsen her

Studerende ved bålet