29. marts 2023

Ny uddannelseschef på Skovskolen

JOBNYT

Skovskolens uddannelseschef hedder fra 1. maj Thomas Andersen. Som ny chef for det samlede uddannelsesområde skal Thomas være med til at skabe attraktive grønne uddannelser i tæt samarbejde med det grønne erhverv.

Thomas Andersen

Thomas Andersen kommer fra en stilling som chef for virksomhedsservice hos NEXT Uddannelse København, hvor han netop har styrket branchesamarbejde på tværs af hele erhvervsuddannelsesområdet.

Forstander for Skovskolen Rasmus Kjær glæder sig til samarbejdet:

"Vi får en chef med masser af viden og know how, når det kommer til at lede, drifte og udvikle praksisbaserede og erhvervsrettede uddannelser i samarbejde med branchen. Thomas' erfaringer med at samarbejde på tværs af en stor organisation bliver der også brug for, når Skovskolens ophæng på det samlede Københavns Universitet skal stykes endnu mere."

Selv ser den nye chef frem til at styrke Skovskolens position som grøn og bæredygtig uddannelsesinstitution.

"Jeg glæder mig rigtig meget til at starte som uddannelseschef på Skovskolen og blive en del af det stærke faglige og inspirerende uddannelsesmiljø. Skovskolens uddannelser spiller en helt central og meget konkret rolle i forhold til den grønne omstilling og en mere bæredygtig verden. Sammen med Skovskolens dedikerede folk, glæder jeg mig til gennem stærke partnerskaber i branchen og i uddannelseslivet at gøre Skovskolens værdi endnu mere synlig."

Thomas Andersen er oprindelig uddannet detailslagter og har sidenhen taget bachelor i socialt arbejde, kandidat i Pædagogik og Uddannelsesstudier og endelig Master i Offentlig Ledelse.