8. december 2022

Rasmus Kjær er Skovskolens nye forstander

Rasmus Kjær
Forstander for Skovskolen: Rasmus Kjær

Rasmus Kjær er netop udpeget som ny forstander for Skovskolen, der er en del af Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning på Københavns Universitet

Rasmus har siden april 2022 været uddannelseschef for Skov og Natur på Skovskolen, og 1. november blev han konstitueret forstander. ”Rasmus har stor erfaring med praksis-orienteret professionsuddannelse og stærke visioner for Skovskolens fremtid. Han har imponeret med stor klarhed og en stærk intuitiv ledelsestænkning, og så er han rigtig behagelig at arbejde sammen med. Det er et enigt ansættelsesudvalg, der peger på Rasmus som ny forstander”, udtaler Claus Beier, institutleder på IGN.

Claus Beier, leder af Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning

Stærkt, grønt uddannelsesmiljø

Som forstander vil Rasmus Kjær fokusere på et stærkt, grønt uddannelsesmiljø på Skovskolen, der får studerende, elever og kursister godt ind, godt igennem og godt tilbage, når de grønne kompetencer skal opdateres.

Sammenhæng på tværs

Jeg glæder mig til det fortsatte arbejde med at skabe attraktive uddannelser i tæt samarbejde med det grønne erhverv. Skovskolen har et helt særligt studie- og uddannelsesmiljø, hvor faglighed, undervisning og samvær går hånd i hånd. Det er en væsentlig årsag til, at jeg søgte og sagde ja til at varetage stillingen.Vi skal prioritere vores faglige identitet og fællesskab og skabe en stærk sammenhæng på tværs af vores lokaliteter på Skovskolen Eldrupgård på Djursland og på Skovskolen Nødebo i Nordsjælland", siger Rasmus Kjær.

Rasmus Kjær er cand. mag. i pædagogik og uddannelsesstudier, og har i mange år beskæftiget sig med ledelse i og på tværs af uddannelsessystemet. Senest var han videreuddannelsesleder på Københavns Professionshøjskole.