31. januar 2024

Djursland og Nødebo er klar til nye naturglade studerende

STUDIEVALG

Både studerende og medarbejdere er trukket i Skovskolen-tøjet på Djursland og i Nødebo for at invitere nye, naturglade studerende ind på Skov- og landskabsingeniøruddannelsen

Studerende på Skovskolens Djursland

Tiden for Åbent Hus på Skovskolen både på Djursland og i Nødebo nærmer sig, og budskabet bliver flittigt delt både med plakater i nærområderne og på sociale medier. Også Skovskolens bagland i form af alle de virksomheder i det grønne erhverv, som aftager studerende fra Skovskolen, er i fuld gang.

Plakater for Skovskolen

At opleve Skovskolen har stor betydning for studievalget

Skovskolens forstander, Rasmus Kjær, glæder sig over opbakningen til Skov- og landskabsingeniøruddannelsen på Skovskolen Djursland og Skovskolen Nødebo:

"Vi ved fra vores nuværende studerende, at det at opleve Skovskolen som sted har stor betydning for studievalget. De fleste husker tydeligt den første gang, de satte deres fødder på Skovskolen og oplevede det særlige fællesskab og studiemiljø, vi har. Interview med Skovskolens nuværende studerende har vist, at menneskemøder er afgørende for kendskabet til Skov- og landskabsingeniøruddannelsen og for lysten til at tage en uddannelse inden for skov og natur. Derfor er vores nuværende studerende vigtige ambassadører - for hvem er bedre til at formidle Skovskolens unikke studiemiljø, end vores studerende, der har oplevet det selv?"

Her et glimt fra Fanø, hvor studerende har været af sted med plakater for Skovskolen:

Plakatwer for Skovskolen på Fanø

Åbent Hus på Skovskolen

I uge 9 inviterer Skovskolen potentielle studerende til Åbent Hus:

• 27. februar på Skovskolen Djursland
  • 29. februar på Skovskolen Nødebo