27. november 2018
Klatrer

European Tree Worker Certificate

ETW-eksamen er en certificering til at udføre biologisk korrekt træpleje. Se kravene til European Tree Worker Certificate her

European Tree Worker Certificate (ETW) er en certificering for alle, der har de faglige kundskaber til at udføre biologisk korrekt træpleje. Du har mulighed for at blive eksamineret enten ved brug af lift eller træklatring. Certificeringen foregår på Skovskolen i Nødebo. Varighed: 1 dag.

For at kunne tage European Tree Worker-certifikat skal du have:

• Førstehjælpsbevis (med hjerte-lunge-redning) der er max. 3 år gammelt
  • Kursus i Træklatring med anvendelse af motorsav.
    (Pensummet dækkes af bl.a. Skovskolens kursus Udvidet træklatring/Træklatring og beskæring, Avanceret eller tilsvarende.)
  • Kursus i Højderedning / Aerial rescue, der er max. 3 år gammelt.
    (Pensummet dækkes af bl.a. Skovskolens kursus Grundlæggende træklatring, Udvidet træklatring/Træklatring og beskæring, Avanceret eller tilsvarende).
  • Tro- og love-erklæring for beskæftigelse inden for erhvervet

Dansk Træplejeforening står for tilmelding og administration af ETW-kurser:
Se priser, vilkår og tilmelding på Dansk træplejeforenings hjemmeside

Skovskolen arbejder løbende på at højne arbejdssikkerheden, herunder sikkerheden i forbindelse med Erhvervsmæssig Træklatring. Bemærk derfor venligst, at alt udstyr som anvendes i denne forbindelse, skal leve op til hhv. EU-forordning EN 2016/425 (personlige værnemidler), AT-vejledning 2.4.3-1 (Arbejde i højden fra reb) samt Branchevejledning (BAR) om Erhvervsmæssig Træklatring.