Skovskolens Julemarked

Hvert år inviterer de studerende på Skovskolen i Nødebo til julemarked

De studerende arrangerer et gennemført julemarked med mange forskellige boder og aktiviteter både udefra og fra de studerende selv. Overskuddet fra julemarkedet går til de studerendes faglige studieture, studiebøger og andre studierelevante aktiviteter

Julestuerne er fyldt med lokale kunsthåndværkere, private hobby-folk og forskellige foreninger, og de studerende selv sælger hjemmelavede delikatesser og kreative julegaveidéer.

Der bliver solgt juletræer og pyntegrønt fra omkringliggende plantager, mens Jagtforeningen hvert år kommer og sælger vildtfugle. Bliver man sulten, er der grillede flæskestegssandwiches, æbleskiver, glögg og varm kakao. I løbet af dagene er der også altid en masse aktiviteter for både børn og voksne, foruden musikalske indspark, der fylder Skovskolen med skønne juletoner.

Du kan besøge Skovskolens Julemarked på Facebook eller Instagram @skovskolensjulemarked og se, hvad vi har lavet de andre år.

Kunne du tænke dig at have en julebod?

Julemarkedet er et oplagt sted for gæsterne at købe deres julegaver. Laver du eller I flotte varer, så vil vi meget gerne høre fra jer. De studerende går i gang med planlægning af årets julemarked allerede før sommerferien, så hvis du, dine bekendte eller din forening vil være med og have en bod - så skriv dig op på interesselisten.

Vil du gerne have en stand på Skovskolens julemarked, eller har du spørgsmål til dagen, kan du komme i kontakt med de studerende, der arrangerer Skovskolens Julemarked på mail skovskolensjulemarked@gmail.com

Hvad koster det at have en julebod?

• Een weekend koster som regel 500,-
  • To weekender koster som regel 750,-

Hvad må jeg sælge i en julebod?

Julegaver, juledekorationer, selvforkælelse! Og hvad I ellers har at byde på. Vi er rigtig glade for hjemmelavede varer, og vi vil meget gerne støtte lokale håndværkere, hobby-kunstnere og foreninger, hvad end det er hjemmedyrkede blomster, pileflet, tekstilarbejde, malerier, delikatesser, dekorationer og meget mere.