Skovskolens handelsbetingelser

TILMELDINGS- OG HANDELSBETINGELSER FOR KURSER PÅ SKOVSKOLEN

Indledning

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse ved køb af efteruddannelser (kurser på diplom- og akademiniveau) på Skovskolen, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Priser

Det er forskelligt på kurser og moduler, hvad der er inkluderet i prisen. Det vil fremgå af det enkelte kursus eller modul, hvorvidt der er materialer, forplejning, overnatning og rejseomkostninger inkluderet. Skovskolen forbeholder sig ret til prisændringer og tager forbehold for evt. trykfejl.

Adgangskrav

Når du har tilmeldt dig et modul/kursus, modtager du automatisk en kvittering på at din tilmelding er modtaget.
Herefter modtager du en mail som enten bekræfter, at du opfylder adgangskravene og er optaget - eller ikke er optaget, fordi du ikke opfylder adgangskravene. I tilfælde af, at du ikke opfylder adgangskravene, vil du få information om mulighed for at søge dispensation.

Afmelding og flytning

Din tilmelding er som udgangspunkt bindende, når du har bekræftelse på, at du er optaget på kurset/uddannelsen. Afmelding eller flytning til anden kursusafholdelse kan ske, såfremt dette gøres skriftligt via e-mail til Skovskolens administration (e-mail: skovskolensikkerpost@ign.ku.dk), i henhold til nedenstående retningslinjer:

• Indtil tilmeldings-/ansøgningsfristens udløb: Gebyrfrit
  • Efter tilmeldingsfristens udløb: 100% af kursusprisen opkræves

Hvis du tilmelder dig som privatperson, kan du fortryde din tilmelding efter forbrugeraftalelovens §19. Fortrydelsesfristen er 14 dage, og fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, du har tilmeldt dig uddannelsen/kurset (fortrydelse kan ikke ske med mindre end 14 dages varsel til arrangements første afviklingsdag). Herefter gældende ovenstående afmeldingsfrister.

Efter kursusstartet er der ingen mulighed for at få pengene retur.

Aflysning

Med henblik på at sikre en tilstrækkelig høj kvalitet på vores kurser forbeholder vi os ret til at aflyse kurser. Det kan være tilfældet, hvis der f.eks. ikke er deltagere nok til et kursus.

I så fald tilbyder vi en plads på det førstkommende kursus med samme indhold. Såfremt en plads på et fremtidigt kursus ikke ønskes, vil du blive tilbudt en plads på et andet kursus til samme pris eller der kan blive udstedt en kreditnota for det pågældende kursus.

Ved en aflysning af et kursus, som skyldes en ekstraordinær og uforudsigelig begivenhed (force majeure – f.eks. krig, civile uroligheder, terror, generalstrejke, epidemier, pandemier, eller andre globale sundhedskriser), vil du  blive tilbudt at få pengene retur eller optag på et senere eller andet relevant kursus/modul. Skovskolen følger generelt nøje myndighedernes retningslinjer (f.eks. i forbindelse med pandemier, epidemier) i forbindelse med afholdelse af kurser, moduler og uddannelser. For at kunne imødekomme sådanne restriktioner, kan der på nogle kurser forekomme online-lektioner, ligesom der kan forekomme ændringer i kursusformen, uden at dette berettiger til tilbagebetaling af kursusgebyret.

Det kan på den baggrund ske, at Skovskolen ikke vil være i stand til at afholde størstedelen af undervisningen på den tiltænkte eller anden passende lokalitet. Kurset kan enten blive justeret, udskudt eller aflyst. Deltagerne overflyttes automatisk til de nye datoer eller til det tilsvarende næstkommende kursus. Hvis kurset ikke udbydes igen inden for et år, refunderes den resterende del af kursusgebyret.

Beslutter en virksomhed/organisation sig for at indføre skrappere restriktioner end anbefalet af myndighederne, og deltageren derved ikke kan møde op, er Skovskolen ikke forpligtet til at tilbyde alternativer eller refundere kursusgebyret.

Betaling

Faktura fremsendes til e-boks for den angivne virksomhed/organisation, din egen e-boks eller EAN-nummer efter ønske. Betalingsbetingelserne er 14 dage netto fra fakturadato, medmindre andet er anført på fakturaen. Ved for sen betaling pålægges et rykkergebyr.

Persondata - opbevaring og anvendelse

Når du accepterer tilmeldings- og handelsbetingelserne, giver du tilladelse til, at Skovskolen må opbevare dine stamdata, dvs.:

Navn

Jobtitel

Firma

CPR-nummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilket produkt du har købt.

På Københavns Universitets hjemmeside finder du vores privatlivspolitik. Her kan du læse mere om dine rettigheder og reglerne for vores databehandling.

Når du accepterer Tilmeldings- og handelsbetingelserne, giver du tilladelse til, at Skovskolen må anvende dine data til at dele oplysningerne med tredjepart af statistiske formål. Tredjepart vil aldrig kontakte dig. Tredjepart sletter data efter at statistik er indsamlet og videregivet til Skovskolen.

Forbehold for ændringer

Skovskolen forbeholder sig ret til at ændre og opdatere disse handelsbetingelser. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om, hvorvidt der er sket ændringer.

Opdateret den 3. april 2023.