17. juni 2020

Udendørs frokost på Skovskolen Eldrupgård

Skovskolen er klar til nye skov- og landskabsingeniørstuderende i Jylland

To nye undervisere og et stort hul i jorden. Det er de synlige beviser på, at Skovskolen er klar til at tage imod 35 nye studerende på skov- og landskabsingeniøruddannelsen på Skovskolens jyske afdeling Eldrupgård på Djursland, når sommerferien er slut.

Skovskolen i Nordsjælland har ind til nu været det eneste sted i landet, hvor du kan læse til skov- og landskabsingeniør – også selv om skolen faktisk har en afdeling i Auning på Djursland, midt i Løvenholmskovene.

Afdelingen hedder Eldrupgård. Den har i stedet været forbeholdt erhvervsuddannelsen til skov- og naturtekniker og naturrettede AMU-kurser.

Fra studiestart 2020 er det imidlertid slut. 1. september starter 35 nye studerende på Eldrupgård, og de vil få præcis samme uddannelse som deres medstuderende på Skovskolens sjællandske afdeling.

Kollegietårne midt i skoven
Det store hul i jorden er første skridt i etableringen af 26 midlertidige kollegieværelser, som står klar til august.
Det er et modulbaseret byggeri, der skal stå i tre år.

Herefter er planen, at der er bygget permanente kollegiebygninger i form af op til syv ’kollegietårne’ samt en række undervisnings- og administrationsbygninger og et fælleshus til de studerende. De eksisterende bygninger skal desuden delvist ombygges. Samlet set løber byggeriet op i over 100 mio. kr., hvis det realiseres i sin helhed.

Se her, hvis du vil have en fornemmelse af, hvad der er i støbeskeen:

Kategori: Statistik, Markedsføring

Skovskolen har allerede ansat to nye undervisere til den jyske afdeling, og sammen med garvede kolleger er de nu i i fuld sving med at forberede studiestart og undervisning.

Skovskolen Eldrupgård kan i dag huse 43 overnattende elever/kursister og har fuldt udbygget og bemandet køkken.

Om fire år vil der være en fast bestand på over 100 studerende på skolen på Eldrupgård foruden omkring 50 elever og kursister.