27. august 2019

Naturens Dag på Skovskolen – mærk naturen

Pilgrimsvandring, bushcraft, skovmandsklatring og formidlingsture. Der er mange måder at mærke naturen på, når Skovskolen og Naturstyrelsen Nordsjælland byder velkommen til årets Naturens Dag søndag d. 8. september. Du kan også være med til at indvie naturkunst, skabt af den verdenskendte kunster, Alfio Bonnano.

Tema for årets Naturens Dag er ’mærk naturen’. Så kom og mærk magien, der drager det moderne menneske på pilgrimsvandring og mærk historiens vingesus, når du hører om den gamle parforcejagthistorie. Mærk forskellen på træernes blade, og lad næse og smagsløg komme på arbejde, når du bevæger dig ud i naturen. Du kan også mærke de store rovfugles vingesus og suset i din mave, når du klatrer højt til tops i klatremasten eller hjælper bier og andre insekter med et sted at overvintre.

Nyt naturkunstværk
Som et særligt indslag i år kan du mærke på ægte naturkunst, når Alfio Bonnano, der står bag naturkunst i hele verden, fortæller om sit arbejde og indvier sit nyeste kunstværk.

Fri entré
Det er gratis at deltage, og du er velkommen til at tage madkurven med. Du kan også købe mad og drikkevarer fra Skovskolens Spisehus.

Naturens Dag er Danmarks Naturfredningsforening og Friluftsrådets årlige mærkedag for naturoplevelser for både børn og voksne. Dagen fejres med arrangementer over hele landet, og bag arrangementet i Nødebo står Skovskolen, Naturstyrelsen Nordsjælland og masser af frivillige.

Naturens Dag på Skovskolen foregår på Nødebovej 77A, 3480 Fredensborg søndag 8. september fra kl. 10 – 15.00. Bus 307 kører lige til døren fra Hillerød Station.